top of page
Zoeken
  • Foto van schrijveranikalinckens

Geen nieuws is goed nieuws

Na 3 maanden zal ik ook weer eens iets van me laten horen.. Geen nieuws is goed nieuws zeggen ze dan! Precies dat. Ik ben dan ook helemaal niet meer bezig met mijn MS, want alle klachten zijn als sneeuw voor de zon verdwenen. Ondertussen als jullie dit lezen, ben ik 27 weken zwanger.


Het enige waar ik soms wat last van kan hebben, zijn onrustige benen. Maar daar smeer ik dan mijn zelfgemaakte wietzalf op en dan is na een halfuurtje weer goed. Ook weer een herinnering dat ik wellicht die dag iets te veel heb gedaan. Jaja, luisteren naar je lichaam!


Geen nieuws is goed nieuws

Ergens diep van binnen zijn de komende weken nog wel spannend. Ik ben zelf namelijk 11 weken te vroeg geboren, dus met 29 weken. Het is niets erfelijks of wat dan ook, maar toch spookt het heel soms even door mijn hoofd.


Maar ach, dat zal ook wel allemaal goed komen. De neuroloog vroeg mij laatst wie wat hoe we met medicatie gingen doen na de zwangerschap. Toen werd ik er weer even fijn aan herinnerd. O ja, de MS, die is er ook nog ergens…


Ik wil borstvoeding gaan geven omdat dit echt het beste is voor het kind. Dus medicatie is daar al heel lastig bij. Er was wel een optie, maar ook hierover kon er niet heel duidelijk over worden gedaan waarom en etc. Dus heb ik, na rondvraag te hebben gedaan bij mede MS’ers, besloten om niet meteen met medicatie te gaan starten.


Ik hoop dat iedereen weer eens gaat leven

Als ik bevallen ben ga ik weer zoals voor de zwangerschap verder met mijn eigen dieet (geen zuivel, gluten, soja, zo min mogelijk suikers etc..) en dan zullen we wel zien waar het schip strandt. De hormonen gieren dan toch nog steeds door je lijf. En deze hormonen bevallen mij zo goed! Ik zou er bijna draagmoeder van worden, haha!


Deze week zijn ze het halve huis aan het stucadoren. Alles loopt op schema. Dus ook dat zal helemaal goed gaan komen. En ach, is het niet af, dan hebben we nog altijd een leefbaar huis. Woonkamer, keuken, slaapkamer en badkamer zijn af. Want hé, waar ben ik zelf opgegroeid: in een boerderij wat verbouwd werd.. Dus ja, dat zit wel ergens in de roots.


Verder hoop ik dat alle corona toestanden eens op zijn einde lopen. Zelf een aantal weken corona gehad, wat griep- en verkoudheidsklachten. Prima. Wat voor een nut alles heeft gehad in de afgelopen 2 jaar? Ik denk alleen maar meer ellende. Voor de economie en voor de psychische gesteldheid van de mens is het er allemaal niet beter op geworden.


Dus ik hoop dat iedereen weer eens wat gaat leven! Zelf ben ik dit natuurlijk door blijven doen, maar sommige hebben ook echt opgesloten gezeten. Ga naar buiten, pak vitamine D voor zover dat hier in Nederland nuttig is.. Maar leef!




16 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
Post: Blog2_Post
bottom of page