top of page
Zoeken
  • Foto van schrijveranikalinckens

Onrustige benen tijdens zwangerschap

Eindelijk! Weer eens een nacht goed geslapen. De nachten en avonden hiervoor had ik enorm veel last van onrustige benen. Niet stil kunnen zitten, extreme pijnen en noem maar op… Moe zijn, maar door die onrustigheid niet stil kunnen liggen. Enorm frustrerend!


Na contact met mijn verloskundigen gaven zij mij enkele tips: eet voldoende magnesiumrijke voeding. Check, doe ik al. Beweeg voldoende, ga fietsen of wandelen. Ook dat doe ik regelmatig. Gebruik in plaats van magnesiumtabletten eens magnesiumkristallen. Deze doe je in lauwwarm water en gebruik je als voetenbad. Je voeten hebben namelijk een goede opneembaarheid.


Zelfs mijn humeur krijgt er een opkikker van!

Dit laatste ben ik dus natuurlijk gaan proberen. Magnesiumkristallen gehaald, opgelost in lauwwarm water en zo 30 minuten met mijn voeten erin gezeten. Eerst in de middag en later in de avond nog voor het naar bed gaan.


En het hielp helaas niet.. Vol goede moed het bed in gedoken, maar tevergeefs. Ik kreeg zoveel pijn en werd zo gefrustreerd dat ik in mijn badjas naar beneden ben gegaan en daar huilend van de pijn en ellende maar rondjes ben gaan lopen. Geen idee meer wat ik aan moest met mijn armen en benen.


Uiteindelijk mijn TENS apparaat maar op mijn been aangesloten. Nadeel is dat dit dan minimaal 30 minuten duurt. En de vraag was of het nu wel zou helpen. Maar ja, niet geschoten is altijd mis!


Eindelijk lag ik weer eens rustig in mijn bed

Om 2 uur ‘s nachts maar naar bed gegaan, zeer moe maar ondertussen wel wat meer gekalmeerd. Mijn ledematen waren een fractie rustiger. De volgende ochtend natuurlijk weer vroeg op door de onrustigheid in mijn benen. In de loop van de ochtend trok dit gelukkig weg.


Toen ben ik gaan Googlen en kwam ik uit op kou. Toch weer de soort van Wim Hof methode. Waar ik voor mijn zwangerschap al mee bezig was, maar mee ben gestopt toen ik ontdekte dat ik zwanger was. Dit vanwege de bloedvaten en dergelijke.


Gisteravond uitgeprobeerd. Toen ik naar bed wilde gaan voelde ik de onrustigheid weer op komen. In beide benen en rechterarm. Ik ben in bad gaan zitten op de rand en heb ieder ledemaat voor 2 minuten met ijskoud water afgespoeld. Voorheen douchte ik iedere ochtend 2 minuten koud.


Met als resultaat: het werkt. Ik lag eindelijk weer eens rustig in mijn bed. Heb goed kunnen slapen en werd ook uitgerust wakker op een normaler tijdstip. Ik ben uit bed gegaan en ben als eerste weer in bad gaan zitten en weer mijn ledematen voor 2 minuten koud afgespoeld. Ik ga dit iedere ochtend en avond maar weer toepassen.


Het voelt goed en zelfs mijn humeur krijgt er een opkikker van! Eindelijk een oplossing voor die restless legs…




55 weergaven1 opmerking

Recente blogposts

Alles weergeven
Post: Blog2_Post
bottom of page